24 czerwca 2022 21:36 | Aktualności
Uczniowie klasy IV na zajęciach rozwijających kreatywność realizowali projekt „ Zbieranie danych i przedstawianie ich na wykresach”.
Zaplanowali kolejne etapy realizacji:
Spośród wielu pomysłów uczniowie wybrali temat ankiety „ Z ekologią na co dzień”.
Skonstruowali 4 pytania.
Ankieta dotycząca ochrony środowiska „Z ekologią na co dzień”
Ankieta jest anonimowa, prosimy o szczere odpowiedzi. Właściwą odpowiedź podkreśl.
1.Czy segregujesz śmieci?
Tak
Nie
Czasami
2. Jak często kupujesz żywność w plastikowych opakowaniach?
Zawsze
Nigdy
Czasami
3. Czy idąc na zakupy używasz toreb wielokrotnego użytku?
Tak
Nie
Czasami
4. Czy wiesz w jakim celu segregujemy śmieci?
Tak
Nie
Następnie podzieleni na grupy wylosowali klasy w których przeprowadzili ankietę. Zliczyli wyniki i przedstawili je na diagramach słupkowych. Każda grupa swoją klasę wg schematu : jedno pytanie – jeden diagram – jedna klasa. Aby porównać odpowiedzi klas diagramy wykonali wg schematu: jedno pytanie – jeden diagram – wszystkie klasy.
Analizując diagramy wyciągali wnioski.
Z ankiet wynika, że uczniowie wiedzą w jakim celu segreguje się śmieci. Ale już ze stosowaniem wiedzy w życiu jest gorzej ponieważ nie wszyscy segregują śmieci, kupują żywność w plastikowych opakowaniach oraz nie zawsze idąc na zakupy korzystają z toreb wielokrotnego użytku.
Realizując projekt uczniowie dowiedzieli się czym zajmuje się Główny Urzędu Statystyczny i na czym polega praca ankietera czy pracownika takiego urzędu.