19 marca 2019 05:45 | Aktualności
Projekt eTwinning – My Illustrated English Booklet
W okresie październik 2018 - luty 2019 uczniowie klas II-III Szkoły Podstawowej w Dębinie pod opieką p.Katarzyny Flis brali udział w międzynarodowym projekcie eTwinning: „My Illustrated English Booklet”. Partnerowały nam szkoły z różnych państw Europy: Włoch, Turcji, Rumunii, Słowacji oraz Polski.
Realizacja tego przedsięwzięcia w naszej szkole była możliwa dzięki współpracy opiekunki projektu z wychowawczynią klas II-III p.Elżbietą Kozubską.
Celem projektu było powtórzenie i utrwalenie słownictwa poznanego na lekcjach języka angielskiego oraz stworzenie interaktywnej książeczki opartej na pracach uczniów. Każdy z partnerów projektu opracował po dwie kategorie słownictwa. Nasi uczniowie wybrali środki transportu oraz zwierzęta domowe.
Trwające kilka miesięcy wspólne przedsięwzięcie obejmowało różnorodne działania, w tym:
- tworzenie logo projektu,
- pisanie listów do rówieśników oraz przygotowanie krótkiej prezentacji
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=hyLU9gzcOGg
https://www.youtube.com/watch?v=IOwr-vB5DDw
- nagranie piosenki związanej z wybranym tematem słownictwa
https://www.youtube.com/watch?v=hlD90DePxSw
- przygotowanie puzzli z zabytkami z naszych okolic
-wymianę kartek z życzeniami świątecznymi i noworocznymi.
- wykonanie przez uczniów słowniczka obrazkowego, a następnie opracowanie go w formie interaktywnej książeczki z pracami wszystkich partnerskich szkół.
Nasze indywidualne prace można obejrzeć w biblioteczce:
https://read.bookcreator.com/library/-LQe59OWSeCqxjZ2l0ut
a produkt końcowy „My Illustrated English Booklet” tutaj:
https://read.bookcreator.com/pT6IWnbzSGbGwDRaaC5X6EgmdL93/a-dRALRCRuqepuaQpldCyw
Dzięki współpracy dzieci mogły wykorzystać język angielski w praktycznym działaniu – w komunikacji z rówieśnikami z innych krajów. Udział w projekcie rozwijał nie tylko umiejętności językowe, ale również społeczne, zwłaszcza współpracy, a także umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji oraz plastyczne. Uczniowie uczestniczący w projekcie mogli poczuć radość tworzenia i dumę z rezultatów własnej pracy oraz poznać kulturę swoich europejskich kolegów.
Prace uczniów zostały zaprezentowane na platformie internetowej innym uczestnikom projektu, natomiast nauczyciele opiekunowie projektu upowszechniali wiedzę o projekcie poprzez artykuły na stronach swoich szkół oraz publikowali rezultaty wspólnych działań na ogólnodostępnej platformie https://twinspace.etwinning.net/72771/home
Praca metodą projektu międzynarodowego była niezwykle ciekawym doświadczeniem dla uczniów i z pewnością będzie dla nas inspiracją do kontynuacji pracy w eTwinning.
opiekun i koordynator projektu Katarzyna Flis